Podczas realizacji marcowego modułu ogólnopolskiego projektu „Kreatywna matematyka,” uczniowie kl.IIb rozwijali myślenie przyczynowo-skutkowe, kształcili umiejętności kodowania i odkodowywania informacji. Rozwiązywali matematyczne łamigłówki, wykorzystując siatkę sudoku, będącą bazą do gry.
Sudoku, to gra logiczna kształtująca i usprawniająca logiczne myślenie, kojarzenie oraz postrzeganie. Celem gry było wypełnienie w taki sposób diagramu, aby w każdym rzędzie, kolumnie oraz kwadracie określonym pogrubionymi liniami, każda z figur geometrycznych powtórzyła się tylko raz.
Spróbowano również rozwiązania sudoku cyfrowego. Natomiast w kwietniu drugoklasiści trenowali umysł rozwiązując matematyczne łamigłówki z jajkami w roli głównej. Poznali „ jajko Kolumba”- układankę, będąca wariantem klasycznego tangramu, składającego się z dziewięciu elementów, które razem tworzą obraz jajka. Nazwa ta powstała dzięki popularnej anegdocie związanej ze słynnym podróżnikiem Krzysztofem Kolumbem. Zgniatając dolną część skorupki dowiódł on, iż jajko można postawić w pionie. Stąd powstało określenie prostego rozwiązania pozornie trudnego zagadnienia. Uczniowie po wybraniu wzoru, dokładnie odwzorowywali ułożenie tanów. Ponadto tworzyli własne kreatywne, bardzo ciekawe wzory, ćwicząc wyobraźnię twórczą, myślenie i koncentrację. Z wielkim zapałem dzieci przystąpiły również do strategicznej gry online „ Kółko i krzyżyk,” z wykorzystaniem jajek w dwóch kolorach..Gracze wypełniając na przemian pola dążyli do zajęcia trzech pól w jednej linii, przy jednoczesnym uniemożliwieniu tego samego przeciwnikowi. Bawiąc się rozwijali umiejętność logicznego myślenia i przewidywania ruchów przeciwnika. To był czas dobrej zabawy i nauki.